mandag 20. september 2010

På väg hem....

Nu är det snart dags att åka hem, ett par timmars jobb i morgon bitti sen kommer fågelen och hämtar mig :) Det är en underbar känsla när helikoptern lättar från plattformen och tar sikte på land. -efter tolv år är det fortfarande lika fantastisk :) Nu är det mycket som väntar där hemma med projekt i huset, målning av möbler, möte om nya lokalen och förhåppningsvis också mycket jobb med att få i ordning lokalen innan den planerade flytten.

Jag tänkte berätta lite om konseptet jag har tänkt köra i nya butiken. Det blir inte så stora förändringar i stilen jag kör, det kommer vara det vita, romantiska och lantliga  som dominerar, men jag kommer satsa lite mer på barnen också. Ni som har läst bloggen en stund har kanske fått med sig att jag har fått en levarantör av barnmöbler, sängar, garderober, byrår, allt som man behöver till ett barnrum. De har även babysängar, barnstolar, skötbord med mera. Detta blir dock beställningsvaror i och med det finns så många olika mått på till exempel sängarna. Det är ju kunden som vet va han eller hon vill ha :) Det kommer stå ett utställningsexemplar i butiken, sen får man ta med sig brocyrer hem och ta reda på va som passar just dig.
Jag kommer också ha lite leksaker perfekta till presenter och liknande, både till små och lite större barn.
Annars har jag som mål att hitta små skatter och måla små och stora möbler vita som man igen har möjlighet att köpa. Har redan en liten gullig kökssoffa stående som väntar på lite färg, sen ska jag klura ut hur jag ska få tagit mig till Säffle för att hämta en gammal matgrupp med sex stolar som jag tror kommer bli helt fantastisk fin vit. Många projekt på gång som ni förstår :)
Jag hoppas ju såklart på suksess,  inget ont om Frövi, men det är inte direkt världens navel :) Med rätt marknadsföring och gott rykte så kanske...... :) Man vinner inte om man inte spelar i alla fall!

Hälsningar från en optimistisk "norrman" med hopp om framtiden :)



Skötbord från Hoppekids


Vagga från Hoppekids som kan bli till en gullig soffa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar