fredag 2. september 2011

Hej på er!

Nu var det länge sen jag skrev här.
Äntligen är jag pigg igen så jag orkar tänka :)
Fast tänka har jag gjort senaste veckorna, men på nåt helt annat.
Efter mycket övervägande har jag kommit fram till en konklution.
Det fungerar inte i Frövi.
Tyvärr, jag har försökt i tre år nu, och utökat min verksamhet hela tiden, men det blir tyvärr ingen lönsam bedrift. Det går runt, och butiken står sig, men när man lägger så mycket tid och energi i ett projekt vill man kunna skörda lite frukter också.
Med en 50 % tjänst i Norge har man precis det man behöver till att betala hus och räkningar, men sen är det slut. Efter ett og ett halvt år med väldigt knaper ekonomi ser vi oss tvungna att göra något drastisk.

Jag har alltså beslutat att flytta min butik.
Vi (min man och jag) kom över en lokal i Arboga som är perfekt för min verksamhet. Vi har alltså bestämt oss för att försöka satsa i Arboga under ett års tid, sen får vi ta ett nytt beslut när året är omme. Jag säger inte att det blir enkelt i Arboga heller, men med lite tur kanske vi kan få till det.
Det är med fjärilar i magen jag gör det här, men som dom säger, den som inte vågar intet vinner!

Vi har haft många långa samtal  hemma, vägd för- och nackdelar. Det som är det värsta är mitt samvete för mina trogna kunder och Frövisamhället förövrigt. Ni har varit så glada för att jag har funnits, och det värmer mitt hjärta, men jag kan inte stanna för samvetets skuld.
Det är som min kompis har sagt : "Du kan inte driva välgörenhet, du måste tänka på dig själv."

När detta kommer hända vet jag inte riktigt än, men antagligen i mitten på oktober. Vi får se när vi får överta lokalen.
Jag hoppas på förståelse från er och blir såklart jätteglad om ni tittar in om ni har vägarna förbi Arboga :)
Då ska jag bjuda på kaffe :)

Ha en underbar helg och ta hand om er!

PS: I morgon är det Formexmässa för min del så då är butiken tyvärr stängt!












2 kommentarer:

  1. Dette blir kjempe spennende Linda. Ønsker deg riktig masse lykke til :-) A.

    SvarSlett
  2. Klart du ska satsa och försöka få din verksamhet att rulla lite bättre på annan ort. Nog hade jag velat ha dig kvar här på orten men förstår dig fullt ut. Arbog och även Nora är två små städer som jag tror passar din verksamhet riktigt bra.
    Önskar dig ett stort lycka till.
    Kram Ing-Britt

    SvarSlett